Teknoloji Politikası (technology policy)

Teknoloji politikasının özünü ve kapsamını tanımlamaya yönelik çeşitli yaklaşımlar vardır.

Amerikalı bilim adamı ve politika danışmanı Lewis M. Branscomb'a göre, teknoloji politikası ‘bu yetenekleri beslemek ve uygulamalarını ulusal hedefler ve çıkarların hizmetinde optimize etmek için kamu araçları’ ile ilgilidir. Branscomb bu bağlamda teknolojiyi ‘yararlı bir hizmet veya ürün yaratmak için gerekli olan yetenekler, tesisler, beceriler, bilgi ve organizasyonun toplamı’ olarak tanımlar.

Diğer akademisyenler, teknoloji politikası ile bilim politikası arasında ayrım yaparak, teknoloji politikasının ‘teknolojinin desteklenmesi, geliştirilmesi ve geliştirilmesi’ ile ilgili olduğunu, bilim politikasının ise ‘bilimin gelişimi ve bilim adamlarının eğitimi’ üzerinde odaklandığını öne sürüyor. Fransa'daki Institut de recherche pour le développement'teki Rigas Arvanitis, ‘bilim ve teknoloji politikasının, bilimsel ve teknolojik kaynakların yaratılması, finanse edilmesi, desteklenmesi ve harekete geçirilmesi için tasarlanmış tüm kamu sektörü önlemlerini kapsadığını’ öne sürüyor.

Teknoloji politikası bir ‘aktif sanayi politikası’ biçimidir: çeşitli toplumlarda, endüstrilerde ve zaman dilimlerinde gözlemlenen teknolojik gelişmenin ampirik gerçeklerine dayanarak, piyasaların endüstriyel servetlere devlet müdahalesiyle karar verdiğini savunur.

Teknoloji politikası daha geniş bir şekilde tanımlanabilir; Michael G. Pollitt, ‘iyi’ politika üzerine sosyal bilimler ve beşeri bilimler perspektifiyle disiplinli bir yaklaşım sunar.

Milli eğitim sistemleri İçin geleceğe hazır bilgi teknolojileri politikası oluşturulması

Uluslar, başarılı stratejiler belirlemekten, etkili politikaları teşvik eden koşullar oluşturmaktan ve insanların geniş bir yelpazedeki eğitim uygulamalarını sürekli olarak geliştirmek için teknolojiyi kullanmalarına yardımcı olmaktan büyük fayda sağlar (Dutoit 2015; Leighton 2012).

Politika Geliştirme Çerçevesi

Politika yapıcılar genellikle ailelerden okullara, topluluklara ve ulusa kadar birçok düzeyde birçok temel zorlukla karşı karşıyadır (Davis 2017). Ulusal politikaların geliştirilmesine yönelik yeni çerçeve (Şekil), bir ulusun teknolojiyle güçlendirilmiş eğitim sistemini ilerletmek için uygulanabilecek uygulama, değerlendirme ve strateji perspektifleri için dört temel gereklilik tanımlar. Çerçeve, araştırma literatüründe bulunan mevcut temellere dayanmaktadır.

Tanımlanan dört temel gereklilik şunlardır:

·         Geleceğe hazır politika vizyonları yaratmak
·         Sistemik bakış açılarına ulaşmak
·         Politika öğrenmeye bağlılığı teşvik etmek
·         Politika süreçlerinin geliştirilmesi ve uygulanması

Eğitim teknolojisi politikasının amacının, ulusları dijital geleceklerine yönlendirmeye yardımcı olmak olduğu konusunda uluslararası bir anlaşma vardır.

Ulusal politika geliştirmenin dört temel gerekliliği (yararlanılan kaynak: https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10758-018-9387-7.pdf)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Technology_policy

18 Eylül 2021

 

GERİ (bilim ve teknoloji çalışmaları)
GERİ (politika)