Tartışmaları Haritalama (mapping controversies)

Tartışmaları haritalama veya haritalanan tartışmalar (MC), Fransız sosyolog ve filozof Bruno Latour'un yazılarından kaynaklanan, bilim çalışmalarında öğretilen akademik bir derstir. MC, yerleşik bilimsel gerçekler veya sonuçlardan ziyade yalnızca bilimsel bilgiyi çevreleyen tartışmalara odaklanır. Böylece, sosyologların, antropologların ve diğer sosyal bilimcilerin kendi başına bilimsel bilgiye değil, bilgi edinme sürecine ilişkin içgörüler edinmelerine yardımcı olur. Böylece MC, gerçek araştırma sürecine karşılık gelen ara aşamalara ışık tutar ve bilimsel çalışma ile diğer çalışma türleri arasındaki bağlantıları belirler.

‘Haritalanan tartışmalar’ terimi ilk olarak bilimsel ve teknolojik anlaşmazlıkların analizi ile ilgili olarak önerildi ve daha sonra bilim çalışmalarının sınırlarını aşan geniş çapta uygulanabilir bir metodolojik yaklaşım olarak benimsendi. MC, genellikle bilimsel bir gerçeği çevreleyen polemikleri veya tartışmaları tanımlayan ve izleyen metodoloji için kullanılır ve sorunu karmaşıklığı içinde sunmak için çeşitli görselleştirme araçları kullanır.

Ocak 2008'den Aralık 2009'a kadar Latour, ‘Politika için Bilim Üzerine Haritalanan Tartışmalar (MACOSPOL)’ projesini koordine etti. 2008-2009'da Avrupa ve ABD'deki birkaç üniversite, siyaset bilimleri, mühendislik ve mimarlık öğrencilerine MC dersleri vermeye başladı. 2005 yılında Viyana'daki Araştırma Galerisi'nde müze ortamlarında tartışmalar sahnelendi.


Aktif rolleri kapsayan ağlarla, (a) olay türleri arasındaki ve (b) sosyobilimsel eğilimler arasındaki bağlantıların haritaları (https://conference.pixel-online.net/NPSE/files/npse/ed0006/FP/3346-SSE2143-FP-NPSE6.pdf)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mapping_controversies

26 Eylül 2021

 

GERİ (bilim çalışmaları)
GERİ (bilim ve teknoloji çalışmaları)