STEM Alanlarında Kadınlar (women in STEM fields)

Pek çok bilim adamı ve kural koyucular, 18. yüzyıl Aydınlanma Çağında, STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarında ağırlıklı olarak erkeklerin yer aldığını, kadınların katılımının düşük olduğunu söyler.

Bilim adamları, STEM alanlarında bu cinsiyet eşitsizliğinin devam etmesinin çeşitli nedenlerini araştırıyorlar. Eşitsizliğin ayrımcı güçlerden kaynaklandığını düşünenler bunu gidermenin yollarını arıyorlar.

STEM alanları, genellikle evrensel kariyer çekiciliğe sahip, yüksek statülü meslekler olarak yorumlanır.

Araştırmalar, STEM alanlarına birçok faktörün katkıda bulunduğunu göstermektedir; bunlar arsında ebeveynlerin teşviki, matematik ve fen öğretmenleriyle etkileşimler, müfredat içeriği, uygulamalı laboratuvar deneyimleri, matematik ve fen bilimlerinde (özellikle genç erkeklerin) başarıya yönelik tutumlar gösterilebilir.

STEM alanlarında nispeten düşük sayıda kadın bulunmasıyla ilgili çeşitli nedenler vardır. Bunlar genel olarak toplumsal, psikolojik ve doğuştan gelen durumlar olarak sınıflandırılabilir; ancak mutlaka bu kategorilerden sadece biriyle sınırlı değildir.

UNESCO, küresel olarak STEM alanlarında kadınların yeterince temsil edilmediğini belirtir.


Asya'da yükseköğretim fen programlarında kadın mezunların oranı (%)


Kadınların ve kız çocuklarının STEM'e olan ilgisini artırma stratejileri

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_STEM_fields

17 Ekim 2021

 

GERİ (bilim çalışmaları)
GERİ (bilim ve teknoloji çalışmaları)