Pek çok bilim adamı ve kural koyucular, 18. yüzyıl Aydınlanma Çağında, STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarında ağırlıklı olarak erkeklerin yer aldığını, kadınların katılımının düşük olduğunu söyler.
Bilim adamları, STEM alanlarında bu cinsiyet eşitsizliğinin
devam etmesinin çeşitli nedenlerini araştırıyorlar. Eşitsizliğin ayrımcı
güçlerden kaynaklandığını düşünenler bunu gidermenin yollarını arıyorlar.
STEM alanları, genellikle evrensel kariyer çekiciliğe sahip,
yüksek statülü meslekler olarak yorumlanır.
Araştırmalar, STEM alanlarına birçok faktörün katkıda bulunduğunu göstermektedir; bunlar arsında ebeveynlerin teşviki, matematik ve fen öğretmenleriyle etkileşimler, müfredat içeriği, uygulamalı laboratuvar deneyimleri, matematik ve fen bilimlerinde (özellikle genç erkeklerin) başarıya yönelik tutumlar gösterilebilir.
STEM alanlarında nispeten düşük sayıda kadın bulunmasıyla
ilgili çeşitli nedenler vardır. Bunlar genel olarak toplumsal, psikolojik ve
doğuştan gelen durumlar olarak sınıflandırılabilir; ancak mutlaka bu
kategorilerden sadece biriyle sınırlı değildir.
UNESCO, küresel olarak STEM alanlarında kadınların yeterince
temsil edilmediğini belirtir.
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_STEM_fields
17 Ekim 2021
GERİ
(bilim çalışmaları)
GERİ (bilim ve teknoloji çalışmaları)