Sosyal Yapılandırmacılık (social constructivism)

Sosyal yapılandırmacılık, insan gelişiminin sosyal olarak yer aldığı ve bilginin başkalarıyla etkileşim yoluyla yapılandığı sosyolojik bir bilgi teorisidir.

Sosyal yapılanma gibi, sosyal yapılandırmacılık da insanların eserleri inşa etmek için birlikte çalıştıklarını belirtir. Sosyal yapılanma, bir grubun sosyal etkileşimleri yoluyla yaratılan eserlere odaklanırken, sosyal yapılandırmacılık, bir bireyin bir gruptaki etkileşimleri nedeniyle gerçekleşen öğrenmesine odaklanır.

Çok basit bir örnek, fincan gibi bir nesnedir; bu nesne birçok şey için kullanılabilir, ancak şekli sıvıların taşınması hakkında bazı ‘bilgiler’ akla getirir.

Daha karmaşık bir örnek, çevrimiçi bir kurstur; bu, sadece yazılım araçlarının 'şekilleri' çevrimiçi kursların nasıl çalışması gerektiği hakkında belirli şeyleri belirtmekle kalmaz, aynı zamanda bir bütün olarak grup içinde üretilen etkinlikler ve metinleri, grup içindeki her bir kişinin nasıl davrandığını şekillendirmeye yardımcı olur.

Bir kişinin bilişsel gelişimi, dil, tarih ve sosyal bağlam gibi dahil olduğu kültürden de etkilenecektir.


Yapılandırmacılık okulları (https://www.davidpublisher.org/Public/uploads/Contribute/583d2297ba95a.pdf)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Social_constructivism

27 Nisan 2021

 

GERİ (felsefe)
GERİ (bilim ve teknoloji çalışmaları)