Medya çalışmaları, çeşitli medyanın içeriği, tarihi ve etkileri, özellikle kitle iletişim araçları ile ilgilenen bir disiplin ve çalışma alanıdır. Medya Çalışmaları, hem sosyal bilimlerden hem de beşeri bilimlerden gelen geleneklerden, ancak çoğunlukla kitle iletişimi, iletişim, iletişim bilimleri ve iletişim çalışmaları gibi temel disiplinlerden faydalanabilir.
Araştırmacılar
ayrıca kültürel çalışmalar, retorik (dijital retorik dahil), felsefe, edebiyat
teorisi, psikoloji, siyaset bilimi, politik ekonomi, ekonomi, sosyoloji, antropoloji,
sosyal teori, sanat tarihi ve eleştiri, film teorisi ve bilgi teorisi gibi disiplinlerden
teori ve yöntemler geliştirebilir ve kullanabilir.
Kökeni
Eski
rahip ve Amerikalı eğitimci John Culkin, medya çalışmaları müfredatının
okullarda uygulanmasının ilk savunucularından biriydi. Öğrencilerin kitle
iletişim araçlarını inceleyebilmeleri gerektiğine inanıyor, modern iletişim
tekniklerinin eğitim sistemi içinde uygulanmasına önem veriyordu. 1975 yılında
Culkin, ABD'de ilk medya çalışmaları yüksek lisans programını başlattı ve o
zamandan bu yana 2000'den fazla öğrenci mezun oldu.
Culkin
ayrıca meslektaşı ve medya akademisyeni Marshall McLuhan'ı Fordham
Üniversitesi'ne getirmekten ve ardından New School programı haline gelen Medyayı
Anlama Merkezi'ni kurmaktan da sorumluydu. Her iki eğitimci de disiplinde öncü
olarak kabul ediliyor ve eğitim sistemi içerisinde medya çalışmaları müfredatının
önünü açmalarıyla tanınıyor.
Austin Teksas Üniversitesi’nin Medya Çalışmaları alanında yoğunlaşan doktora programı, dersleri, kapsamlı sınavları ve tezle sonuçlanan araştırmaları birleştiren bilimsel bir derecedir. Öğrencilerden çalışmalarını konferanslarda sunmaları ve yayınlanmaya değer özgün çalışmalar üretmeleri beklenmektedir. Bu programa kabul edilen öğrencilerin mevcut durumda yüksek lisans derecesi almış olmaları gerekir (https://rtf.utexas.edu/graduate/phd-media-studies)
https://en.wikipedia.org/wiki/Media_studies
25 Mart 2024
GERİ (sosyalbilimler anasayfa)