Hype Döngüsü (Gartner hype cycle)

Gartner Hype döngüsü, belirli teknolojilerin olgunluğunu, benimsenmesini ve sosyal uygulamasını temsil etmek için Amerikan araştırma, danışmanlık ve bilgi teknolojisi firması Gartner tarafından geliştirilen, kullanılan ve markalaştırılan bir grafik sunumudur. Hype döngüsü, gelişmekte olan teknolojilerin olgunluğunun beş aşamada grafiksel ve kavramsal bir sunumunu sağladığını iddia ediyor. Model henüz mükemmel değildir, acak şimdiye kadar yapılan araştırmalar modelde olası bazı gelişmeleri gösteriyor.

Her hype döngüsü, bir teknolojinin yaşam döngüsünün beş temel aşamasını detaylandırır. 

No.

Faz

Tanım

1

Teknoloji tetiği

Potansiyel bir teknoloji atılımı her şeyi başlatır. Erken kavram kanıtlama söylemleri ve medyanın ilgisi, önemli bir tanıtımı tetikler. Genellikle kullanılabilir hiçbir ürün yoktur ve ticari olarak uygulanabilirliği kanıtlanmamıştır.

2

Aşırı beklentiler zirvesi

Erken tanıtım, bir dizi başarı öyküsü üretir (çoğu zaman bir dizi başarısızlığın eşlik ettiği). Bazı şirketler harekete geçer; çoğu durgun kalır.

3

Beklenmeyen çöküş

Deneyler ve uygulamalar başarılı olamadığı için ilgi azalır. Teknolojinin üreticileri sarsılır veya başarısız olur. Yatırım, yalnızca hayatta kalan sağlayıcılar ürünlerini erken benimseyenleri tatmin edecek şekilde geliştirirse devam eder.

4

Aydınlanma eğimi

Teknolojinin işletmeye nasıl fayda sağlayabileceğine dair daha fazla örnek, belirginleşmeye ve daha geniş çapta anlaşılmaya başlar. İkinci ve üçüncü nesil ürünler ortaya çıkar. Bazı şirketlerden daha fazla işletme finansmanı sağlanırken, muhafazakarlar temkinli olmaya devam eder.

5

Verimlilik platosu

Ana akımı benimseme yükselmeye başlar. Sağlayıcının uygulanabilirliğini değerlendirme kriterleri daha açık bir şekilde tanımlanmıştır. Teknolojinin geniş pazar uygulanabilirliği ve alaka düzeyi açıkça karşılığını verir, büyümeye devam edecektir.


Teknoloji için genel hype döngüsü

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Gartner_hype_cycle

27 Ekim 2021

 

GERİ (teknoloji çalışmaları)
GERİ (bilim ve teknoloji çalışmaları)