Bir ürünün demateryalizasyonu (madde kaybı), yani, kullanıcıya aynı düzeyde işlevsellik sağlayacak şekilde daha az malzeme kullanıldığı veya hiçbir malzeme kullanılmadığı anlamına gelir. Topluluk ihtiyaçlarını kolaylaştıran ve karşılayan grup hizmetlerinin paylaşımı, ödünç alınması ve organizasyonu, birçok ürüne sahip olma gerekliliğini hafifletebilir.
John Thakara, ‘In The
Bubble: Designing In A Complex World’ adlı kitabında, ‘ortalama bir
elektrikli el aleti, bu aletin tüm ömrünün on dakikası kadar kullanılır; ancak
böyle bir objeyi üretmek için, ağırlığının yüzlerce katı malzeme gerekir’
diyor. Paylaşılan araçlara sahip bir ürün hizmet sistemi, gerektiğinde bunlara
erişim sunabilir. Ürünlere güvenmekten hizmetlere olan bu geçiş, demateryalizasyon
sürecidir. Demateryalizasyona tipik örnekler olarak dijital müzik dağıtım
sistemleri, araba kulüpleri, bisiklet kiralama programları ve çamaşırhane
hizmetleri gösterilebilir.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dematerialization_(products)
25 Ağustos 2021
GERİ
(teknoloji çalışmaları)
GERİ (bilim ve teknoloji çalışmaları)